Jak stworzyć Journal Rules w Exchange 2010

Witam,

Poniżej przedstawiam sposób na zapisywanie całej poczty jaka przechodzi przez organizację i serwery pocztowe Exchange. Przykład jest tworzony na Exchange 2010. Ważna jest informacja że każdy mail jaki jest w ten sposób raportowany, dociera na jedno konto pocztowe w formie załącznika do maila. Czyli jeśli mamy na przykład skrzynkę mailową zapis@domena.ad i zdefiniujemy taką rolę, że na to konto będą kopiowane maile przechodzące przez nasze serwery exchange (bez różnicy czy inbound czy outbound) to te maile będą ładowane do załącznika maila i przesyłane przez serwer na to konto, czyli reasumując na „zapis@domena.ad” będą spływać maile które będą miały załączniku z mailami które ktoś wysłał z naszej organizacji lub też jeśli ktoś odebrał.

Poniżej jak skonfigurować tę opcję.

Wchodzimy w konsolę zarządzania serwerem Exchange, rozwijamy drzewo „Microsoft Exchange -> Microsoft Exchange On-Premises -> Organization Configuration -> Hub Transport” i przechodzimy w środkowym oknie do zakładki Journal Rules, klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy „New Journal Rule…”

jurnals_1Następnie mamy przed sobą wizard do konfiguracji w którym wpisujemy nazwę, konto na które mają przychodzić wszystkie maile z załącznikami. Kolejnym krokiem mamy możliwość zawężenia ilości maili pod względem rodzajów:

Global – czyli wszystkie maile w naszej organizacji

Internal – tylko maile które są przesyłane pomiędzy kontami w naszej sieci

Exteral – maile które są kierowane na zewnątrz naszej sieci oraz te które przychodzą z poza naszej organizacji.

Dalej mamy możliwość użycia opcji „Journal messages for recipient” czyli jak użyjemy tą opcję to będą raportowane maile które przychodzą lub też są wysyłane tylko przez wybrana skrzynkę pocztową.

Na samym dole mamy opcję czy zasada ma być włączona czy wyłączona, no i klikamy „New” aby utworzyć zasadę.

jurnals_2

Następnie po poprawnym stworzeniu klikamy „Finished” i mamy stworzoną zasadę.

jurnals_3

 

jurnals_4

Pozdrawiam.

Damian.